.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاموشيهاي مکرر برق و نگراني فعالان صنعتي در گيلان

جمعي از مديران و فعالان صنعتي استان گيلان از بابت قطع مکرر برق، خاموشي هاي بدون برنامه ريزي قبلي و خسارتهاي وارده ناشي از آن نگران هستند.

انان با بيان اينکه خاموشي و قطع ناگهاني برق، موجب وارد آوردن خسارت جدي به دستگاهها، ماشين آلات، از بين رفتن مواد اوليه و ‌محصولات نيمه آماده مي شود، خواستار رسيدگي عاجل در اين زمينه هستند.
مديراجرايي انجمن مديران صنايع و معادن گيلان به نمايندگي از واحدهاي صنعتي و معدني استان در اين خصوص گفت: مشکل بي برنامگي در زمينه تامين انرژي صنايع در چند سال گذشته هم وجود داشته است، کما اينکه صنايع گيلان در سال 86 از قطع گاز و در سالهاي بعد هم با قطع و نوسانات برق خسارت ديدند.
"اکبر تطهيري" افزود: به منظور جبران خسارت بخش صنعت و معدن، در دور اول سفر هيات دولت در مهرماه سال 87به گيلان پيشنهاد شد تا بيمه در قبال قطع خسارتهاي ناشي از قطع ناگهاني برق خسارت پرداخت کند.
وي گفت: برغم تصويب اين پيشنهاد در کشور و ابلاغ آن از سوي معاون اول رييس جمهور در آبان ماه 87 و پيگيريهاي انجام شده، هنوز اين مصوبه اجرا نشده است.
وي يکي از مهمترين خواسته هاي فعالان بخش صنعت و معدن را اجراي اين مصوبه عنوان کرد و افزود: صنايع استان، پارسال به دليل قطع ناگهاني برق 120 ميليارد ريال خسارت ديدند.
"تطهيري" گفت: قطع برق به ويژه قطع ناگهاني آن موجب وارد آوردن خسارت شديدي به بخش صنعت مي شود که اثرات سوء آن به بخش توليد، اقتصاد کشور و خانواده ها هم مي رسد.
وي با بيان اينکه برق شهرصنعتي رشت در روز يکشنبه هفته گذشته شش ساعت قطع بوده است، اظهارداشت: وعده و وعيدهايي که مبني بر وصل مجدد برق به واحدهاي توليدي داده مي شود، سرگرداني و نگراني بيشتر صاحبان صنايع را موجب مي شود.
وي با تاکيد بر ضرورت اجتناب از قطع برق صنايع، خواستار تدبير مسولان امر در اين زمينه شد.
"تطهيري" با بيان اينکه اينگونه خاموشي ها احساس ناامني را در صنعت ايجاد مي کند، گفت: درصورت عدم امکان قطع برق صنايع، اعلام قبلي مسوولان براي قطع برق و ارايه برنامه زمان بندي خاموشي برق به منظور کاهش خسارت وارده به صنايع ضرورت دارد.
وي با اشاره به يکي ديگر از مشکلات صنايع، تصريح کرد: صاحبان صنايع در صورت خاموشي برق و استفاده از ژنراتور، نياز به دريافت مجوز و گذراندن روند اداري پيچيده اي دارند.
"تطهيري" گفت: واحدهاي صنعتي درصورت عدم اجراي اين روند، با اخطار شرکت نفت و به دنبال آن ستاد مبارزه با قاچاق سوخت مواجه مي شوند.
وي افزود: اين درحالي است که صاحبان صنايع با سرمايه گذاري عظيمي که در اين بخش انجام دادند، به دنبال توليد و جلوگيري از خسارت وارده به صنعت هستند.
" تطهيري" باتوجه به تدوام خاموشي هاي برق و ضرورت استفاده از سوخت دوم، خواستار تصميم عاجل مسولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تسهيل در روند استفاده از ژنراتور در صنايع شد.
به گزارش ايرنا، مديرشرکت توزيع برق گيلان هم در اين خصوص گفت: تدوام گرماي بي سابقه هوا و استفاده از وسايل سرمايشي، مصرف برق را در روزهاي گذشته افزايش داده است.
"جمشيد طالبي" افزود: اين شرايط وضعيت اضطراري را ايجاد کرد که برغم تعطيلي ادارات در روز يکشنبه گذشته، مجبور به خاموشي طولاني مدت برق صنايع استان شديم که البته اين کار پارسال هم يکبار انجام شده بود.
وي گفت: باتوجه به افزايش توليد برق و برنامه ريزي وزارت نيرو قرار بود تابستان امسال خاموشي برق نداشته باشيم اما به وجود آمدن چنين شرايط آب وهوايي کم سابقه اي همه را غافلگير کرد.
وي ادامه داد: از 16 خرداد ماه با ماندگاري هواي گرم در کشور، مصرف برق افزايش يافت به طوري که با يک درجه افزايش دما حدود 75 مگاوات مصرف برق زيادتر مي شد.
"طالبي" ضمن پذيرش نارضايتي صاحبان صنايع بابت قطعي برق، گفت: زمان و مدت خاموشي هاي برق از سوي شرکت مديريت برق کشور به استانها اعلام مي شود که ما هم نهايت تلاش خود را بکار خواهيم گرفت تا خاموشي کمتري در صنايع اعمال کنيم.
به گزارش ايرنا " ناصر غضنفري" معاون بهره برداري شرکت برق منطقه اي گيلان هم اظهارداشت: صنعت برق جداي از صنايع ديگر نيست و در اين شرايط مسايل و مشکلات مختلف بر روي اين صنعت هم تاثير خواهد گذاشت.
وي با ارايه آمار مصرف برق در گيلان، گفت: درحالي پيک بار مصرف برق استان در هفته گذشته به يک هزار و 231 مگاوات رسيد که اين ميزان پارسال يک هزار و 34 مگاوات بوده است.
وي افزايش 20 درصدي پيک بار مصرف برق در استان را بي سابقه دانست و افزود: پيش بيني اين ميزان افزايش استفاده از برق در هيچ جاي دنيا امکان پذير نيست.
"غضنفري" ادامه داد: در اين شرايط هوايي، تقريبا ميزان پيک بار مصرف برق در روز به ميزان برق در شب رسيد که اين مساله سبب وارد آمدن فشار به شبکه هاي برق شده است.
وي تصريح کرد: ضمن اينکه درجه حرارت بالا، موجب اختلال در سيستم هاي توليد برق و بکارافتادن سيستم هاي حفاظتي مي شود که خنک شدن آن سيستم نيز حداقل 12 ساعت زمان نياز دارند.
وي با تاکيد بر اينکه اعمال مديريت مصرف برق الزامي و انکارناپذير است، ميزان آن را تا 100 مگاوات عنوان کرد.
"غضنفري" گفت: 50 درصد اين ميزان مديريت مصرف برق را بايد از طريق خاموشي برق صنايع استان اعمال شود.
وي با بيان اينکه قطع برق واحدهاي صنعتي در صورت نياز به خاموشي انکارناپذير است، تنها راه کمک به واحدهاي صنعتي استان را اطلاع رساني قبلي و خاموشي با برنامه عنوان کرد.
وي به صاحبان واحدهاي صنعتي استان گيلان تضمين داد درصورت جابجايي تعطيلات روز جمعه به يکي ديگر از روزهاي هفته، برق اين واحدها در روز جمعه قطع نشود.
به گزارش ايرنا، رييس سازمان صنايع و معادن گيلان هم در اين خصوص گفت: صنايع استان، 25 درصد از سهم مصرف برق را به خود اختصاص دادند که انتظار مي رود خاموشي برق آنان متناسب با اين ميزان مصرف باشد.
"محمدحسين اصغريان" از مسوولان برق استان خواست تا نظر به اهميت فعاليت واحدهاي صنعتي و جلوگيري از وارد آمدن خسارت به اين واحدها، در صورت امکان برق آنان را قطع نکنند.
وي گفت: درصورت قطع برق هم پايان زمان خاموشي به واحدها اعلام شود.
"اصغريان" در بيان راهکارهاي مديريت مصرف برق، از صاحبان واحدهاي صنعتي استان خواست تا نسبت به جابجايي تعطيلي روز جمعه واحدها به يکي ديگر از روزهاي هفته اقدام کنند.
وي از تسهيل در دريافت و نحوه استفاده از سوخت دوم براي فعال سازي ژنراتور برق واحدهاي صنعتي از سوي دستگاههاي ذيربط به عنوان ديگر راهکارهاي مديريت مصرف برق نام برد.
"اصغريان" خاطرنشان کرد: صرفه جويي در مصرف برق واحدهاي صنعتي و تغيير ساعت کاري شيفت شب واحدهاي صنعتي هم از ديگر راهکارهاي مديريت مصرف برق براي واحدهاي صنعتي و اعمال خاموشيهاي کمتر در اين بخش است.
گفتني است به منظور بررسي مشکلات و ارايه راهکارهاي مناسب براي کاهش خسارت وارده به صنايع، نشست مشترک با حضور مديران صنايع، حوزه انرژي، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گيلان در سازمان صنايع و معادن گيلان برگزار شد.
قرار است هفته جاري در نشست ديگري با حضور استاندار، رييس دادگستري و دست اندرکاران ذيربط در گيلان مشکل خاموشي برق صنايع و نحوه استفاده از ژنراتور بررسي شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.